2014. június 22., vasárnap

Írószövetség: féléves fantasztikus termés

Szerdán elnéztem az Írószövetségbe, és meghallgattam Németh Attilának,  a Galaktika szerkesztőjének előadását az első félévben megjelent fantasztikus könyvekről. Évi kétszer hatalmas munkát végez, összeszedi a megjelenéseket, borítókat, fülszövegeket, és bemutatja ezeket az érdeklődőknek. Decemberben kb. húsz könyvvel többről beszélt, valószínűleg a karácsonyi forgalom teszi ezt a különbséget, de azért most is volt bőven regény, a pontos számra nem emlékszem, mintha negyvenvalahány lett volna. 
Néhányat ismertem a könyvpiacról, a mostani könyvheti friss megjelenések is szerepeltek.

Néhányat pedig még kézirat formájában láttam. Volt, ahol a szerző neve vagy az írás címe kapcsán anno tanácsoltam, hogy át kéne gondolni, de úgy láttam, maradt az eredeti, és sajnos néha derültséget keltettek ezek.
A borítók között is nagy szórás akadt, van, ahol egyértelműen látszik a célközönség, van, ahol nem, hiába ízléses a címlap. Az egyik magánkiadónál valószínűleg a szerzők bármit a címlapra tetethetnek, vagy esetleg nem kapnak tanácsot, mert a kiadványok borítója feltűnően problémás volt.
Ami öröm, úgy láttam, a többi magánkiadónál javult a felhozatal a fedlap ügyében, bár ez persze csak szubjektív benyomás a képeket látva.

A könyvmustra után a Tilos az Á szerkesztőjével beszélgettek. Ez a kiadó tavaly indult, a Pagonyból ágazott le, és a 12 év feletti korcsoporttal foglalkozik. Egyik ismertebb könyvük az Időfutár sorozat, ami hangjátékból készített regénysorozat.Nagyon érdekes volt, ahogy Péczely Dóra szerkesztési dolgokról mesélt, egy párbeszédes szövegbe a szerzők narrációt vittek, és ez eleve nehéz dolog, plusz több szerző együtt dolgozott, ezt se könnyű stílustörések nélkül megoldani. A csetes nyelvezet átvétele is sok kérdést felvetett, a helyesírástól az emotikonok használatáig. Élvezettel hallgattam a dolgokat. :)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése