2013. október 6., vasárnap

Scar - Előhang



– Üdvözlöm a Scar Iskola végzős növendékeit, mind a mentálokat, mind az embereket. Mielőtt kiteszik a lábukat innen, hogy kémek, űrorvosok vagy egyszerű bolygóközi tisztviselők legyenek, még vár önökre egy történet. Hogy betöltsék a szerepüket, a világ védelmét, valamit tudniuk kell.
Nézzenek balra! Az ajtókat már bezárták. A következő három napban mesélni fogok.
Látom a meglepetésüket. Mit akar ez a huszonévesnek tűnő férfi, egy egyszerű grafikus? Hetente láttak, ahogy a kollégium parkjában rajzolgattam, vagy csak méláztam Nagy Chester szobra mellett. Sokukkal beszélgettem a délutáni fényről, a fák ívéről, vagy a hangyákról. Soha ne ítéljenek a szavakból, a tettekre figyeljenek!
Ó, igen, a mentálok már rájöttek, hogy most is az agyukban vagyok. Érzem a zavarukat. Minden diákot tanulmányoztam, és azok maradtak, akikben megbízom. Akik képesek többek lenni önmaguknál.
Három nap múlva megértik.
A háborúról mesélek, de máshogy, ahogy ismerik. Csaták, hadvezérek, bolygóközi tüzérségek… nevetséges színjáték volt mindez. Százötven éve egy nagyobb csata zajlott, és nem biztos, hogy győztünk.
Ma a harc előtti évről szól a történet, és velem kezdődik. Szégyellem azt a napot, de kénytelen vagyok elmesélni. A mesterem, a Főmentál aludt, én pedig megpróbáltam megölni magam. Egy meteoron álltam, és az Aber bolygót néztem. Csak egy ugrás, és a bolygón élő szimbióták megölnek.
Soha nem láttam annyira gyönyörűnek az űrt, mint aznap éjjel. Meg akartam érinteni, beletúrni a bolygók homokjába, ízlelni a napokat, összeolvadni a gravitációval. Olyan erős volt a vágy, hogy belenyúltam az anyagba, a gondolataim átitatták a makrovilágot. Nem tudom, hogyan tettem. Búcsúztam, huszonkét évem minden telepatikus erejével és szenvedélyével. Eggyé váltam egy villanásra az anyaggal.
Csakhogy az univerzum nem volt üres.
Igen, jól sejtik. Ők voltak benne. Egy villanásra színről színre láttam mindkettőt.
Elmenekültem, és a Főmentál blokkolta az éjszaka emlékét. Egyikünk sem sejtette, hogy utánam nyúlnak. Közvetve, de csatornákat kerestek, hogy eljussanak hozzám…


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése